Visie
We gaan er vanuit dat kinderen verschillen in aanleg, belangstelling en wijze van leren. Dit vraagt onderwijs op maat. Wij zien het als onze taak ervoor te zorgen dat kinderen plezier beleven aan leren en tegelijkertijd streven we -voor ieder kind - een optimaal resultaat van ons onderwijs na. We willen dit bereiken door onderwijs op maat te bieden en daarbij de kracht van interactief leren te gebruiken. Groepsdoorbrekend werken is daarbij een van de vormen.
Kinderen hebben verschillende talenten en deze talenten willen wij inzetten om tot een optimaal leerresultaat te komen. Dat betekent in de praktijk aandacht voor het verwerven van de noodzakelijke basisvaardigheden zoals lezen taal en rekenen, gericht op de toepassing in de praktijk naast de motorische -, sociaal-emotionele -, creatieve - en muzische vorming van kinderen, waar wij ook veel waarde aan hechten.
We gaan aan onze visie op de volgende wijze vormgeven:
- Wij houden rekening met de verschillende talenten van kinderen
- Houden rekening met de verschillende intelligenties
- Wij bieden een uitnodigende onderwijsleersituatie
- Leerlingen leren veel van en met elkaar
- Zelfwerkzaamheid is belangrijk om leerlingen zelfstandig en onafhankelijk te laten worden
- Kinderen krijgen de mogelijkheid om hun talenten te laten zien en deze te gebruiken
- Het werk wordt gedifferentieerd naar niveau en vorm aangeboden
- De ontwikkeling van kinderen wordt systematisch gevolgd
- Aandacht voor sociale- en creatieve ontwikkeling.
- Wij hebben leergesprekken met kinderen en kinderen bewaren het verslag in hun eigen portfolio